Forum www.moto-live.forum.pl Strona Główna

FAQ Szukaj Użytkownicy Grupy Rejestracja Profil Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zaloguj
 
Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy temat Odpowiedz do tematu  Forum www.moto-live.forum.pl Strona Główna » Forumowa encyklopedia o wszystim co związane z Rometami / Motorowery
Autor Wiadomość
Matinek
Administrator



Dołączył: 03 Sty 2015
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Łowicz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 17:06, 05 Sty 2015

Romet Komar – motorower produkcji polskiej, produkowany w latach 1960-1983 (różne modele) przez Zjednoczone Zakłady Rowerowe w Bydgoszczy, a później Zakłady Predom Romet, głównie na rynek polski (model MR232 występował także w Niemczech, Anglii i Holandii pod nazwą Mofa-25 "Condor").

Modele jakie powstały:

 model 230, w którym zastosowano silnik typu SM02, gaźnik z centralnie umieszczonym pływakiem, ramę jednorurową, tylne zawieszenie sztywne, przedni krótki wahacz pchany
 modele: 231, 232 (nowy silnik serii S38)
 model 2320 (model różniący się od MR 232 innym cylindrem - odlanym z innego stopu oraz gaźnikiem)
model 2328 (ze sprzęgłem odśrodkowym i jednobiegową skrzynią biegów)
 model 2330 (nowa rama o konstrukcji rurowo-tłoczonej i zawieszenie tylne amortyzowane przez dwa teleskopy sprężynowe)
 model 2338 (sprzęgło odśrodkowe i jednobiegowa skrzynia biegów)
 model 2350 (brak pedałów, hamulec uruchamiany dźwignią nożną, obudowa lampy przedniej plastikowa
 model 2360 (wersja sport – z importowaną włoską kanapą, płaską kierownicą i sportowym bakiem)
 model 2361 (wersja sport cr.pl – kanapa produkcji polskiej)
 model 2351 (teleskopowy widelec przedni i nowa obudowa lampy przedniej)
 model 2352 (zmiany takie jak w przypadku poprzednich modeli oraz nowy silnik tzw. "kwadraciak" typu 017 różniący się od S38 nowymi karterami i cylindrem), który w rezultacie wszystkich zmian dokonywanych na poprzednich modelach różnił się znacznie od swojego pierwowzoru – modelu 230.
 model 2352 W (zastosowano silnik "kwadraciak" w wersji 023 wyposażony w nożny mechanizm zmiany biegów)


Dane techniczne (Silnik S38):

Moc maksymalna: 1,4 KM przy 4000 obr./min.
Moment maksymalny: 2,8 Nm przy 2750 obr./min.
Liczba przełożeń: 2
Instalacja elektryczna: 6V 20W
Ciężar motoroweru: 45 kg do 50 kg (w zależności od modelu)
Spalanie: 1,8 do 2,0 l/100 km
Prędkość maksymalna: 40 km/h według danych producenta


Szczegóły konstrukcyjne:

Silnik o cyklu pracy dwusuwowym z przepłukiwaniem zwrotnym, chłodzony powietrzem
Średnica cylindra: 38 mm
Skok tłoka: 44 mm
Pojemność skokowa: 49,8 cm³
Stopień sprężania: 6,5
Sprzęgło: dwutarczowe mokre
Gaźniki: serii GM-12 (średnica gardzieli 12mm)
Przełożenia w skrzyni: I-3,08, II-1,68(model MR-230), I-1,68, II-1,00(model MR-231), I-1,92, IICRPL-1,00(model MR-2320), I-1,92, II-1,00(pozostałe modele)
Świeca zapłonowa: F80
Stosunek mieszanki olej-benzyna (wg instrukcji obsługi): 1:25 (w czasie docierania 1:20)


Inne:

Pojemność baku: 6,1l (w tym 0,5l rezerwy) (w modelu 2360 i 2361 9 litrów w tym 2 litry rezerwy)
Wysokość siodła: 820 mm
Rozstaw kół: 1175 mm
Wysokość: 960 mm (bez obciążenia)
Szerokość: 600 mm
Długość: 1780 mm
Ogumienie: 2,25 x 19
Inne nazwy: Mofa-25 "Condor"



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Matinek dnia Pon 17:07, 05 Sty 2015, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat Odpowiedz do tematu

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo

 

Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group :: Theme zoneCopper designed by yassineb.
Regulamin