Forum www.moto-live.forum.pl Strona Główna

FAQ Szukaj Użytkownicy Grupy Rejestracja Profil Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zaloguj
 
Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy temat Odpowiedz do tematu  Forum www.moto-live.forum.pl Strona Główna » Forumowa encyklopedia o wszystim co związane z Rometami / Motorowery
Autor Wiadomość
Matinek
Administrator



Dołączył: 03 Sty 2015
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Łowicz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 19:21, 09 Sty 2015

Romet Polo 760 - jest to jeden z modeli nowej rodziny motorowerów 700 produkowanych przez Zakłady Romet w Bydgoszczy, który produkowany był w latach 1974-1976.
Jest to motorower zbliżony do modelu Romet 750, ze zmodernizowaną sylwetką, która miała nawiązywać do rowerów do gry w polo. Zyskał przez to nową wydłużoną kierownicę oraz nowy wydłużony bak pochodzący z motoroweru Komar Sport, umieszczony pomiędzy kierownicą a siodłem. Siodło uzyskało nowy kształt wraz z metalowym oparciem. Zastosowano w nim zespół napędowy Dezamet serii 017 o mocy 1,7 KM.


Dane techniczne:

silnik typu 017, dwusuwowy z przepłukiwaniem zwrotnym, jednocylindrowy, chłodzony powietrzem.
Średnica cylindra 38 mm, skok tłoka 44 mm, pojemność skokowa 49,8 cm³.
Stopień sprężania 8:1
Moc nominalna 1,7 +/- 0,2 KM (1,25 +/- 0,15 kW) przy 4800 obr./min.
Moc maksymalna 1,8 KM (32 KM/l) przy 5600 obr./min.
Cylinder żeliwny, głowica ze stopu lekkiego
Wał korbowy i stopa korbowodu łożyskowane tocznie
Rozrusznik nożny
Przeniesienie napędu: kołami zębatymi (zęby skośne)
Zmiana biegów rękojeścią pokrętną, umieszczoną z lewej strony kierownicy
Ilość oleju w skrzynce biegów 0,5 l
Sprzęgło dwutarczowe mokre
Masa silnika bez oleju 10,3 kg
Gaźnik GM12F poziomy, o przelocie 12 mm
Paliwo stanowiło mieszankę (1:25) benzyny z olejem Lux10, Lux dw lub Mixol S
Eksploatacyjne zużycie paliwa około 2l/ 100 km


Rama i wymiary:

Rama otwarta rurowa spawana, grzbietowa
Zawieszenie koła przedniego na widelcu teleskopowym bez tłumienia, o skoku 50 mm
Zawieszenie koła tylnego na wahaczu resorowanym dwoma teleskopami o skoku 60 mm
Kierownica wydłużona
Siodło podłużne z oparciem
Wydłużony bagażnik
Osłony (przykręcone w środkowej części ramy, pod zbiornikem paliwa) na linki sterujące
Całkowita długość 1700 mm, wysokość rączek kierownicy 1100 mm, wysokość siodła 800 mm.
Motorower malowany w kolorach czerwonym, pomarańczowym i jasnozielonym
Od silnika do skrzyni biegów kołami zębatymi, przełożenie 3,32, od skrzyni biegów do koła tylnego częściowo osłoniętym łańcuchem 1/2˝x4,8 o 102 ogniwach, przełożenie 2,54
Hamulce szczękowe o średnicy 97,5 mm, przedni – ręczny, tylny – nożny, uruchamiany dźwignią po prawej stronie
Wyposażenie: pompka do pompowania ogumienia, torebka z narzędziami, dzwonek rowerowy, szybkościomierz z licznikiem kilometrów


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat Odpowiedz do tematu

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo

 

Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group :: Theme zoneCopper designed by yassineb.
Regulamin