Forum www.moto-live.forum.pl Strona Główna

FAQ Szukaj Użytkownicy Grupy Rejestracja Profil Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zaloguj
 
Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy temat Odpowiedz do tematu  Forum www.moto-live.forum.pl Strona Główna » Poradniki, schematy i instrukcje
Autor Wiadomość
kamil97
Administrator



Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Tarłów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:46, 05 Sty 2015

Ustawienie zapłonu jest analogiczne do innych silników, lecz w niektórych rozwarcie platynek ma nastąpić w innym miejscu. W tym poradniku ustawianie metodą domową za pomocą suwmiarki.
Potrzebne rzeczy to:
Suwmiarka (u mnie urwany kawałek głebokościomierza, stąd wynik na mojej suwmiarce inny niż na normalnej)
Szczeliniomierz
Śrubokręt płaski
Klucz 8, 10 różnie się spotykałem ze śrubami mocującymi iskrownik.
Na początek musimy ustawić GMP (górne martwe położenie tłoka, czyli moment w którym tłok jest najwyżej, najbliżej głowicy ma się rozumieć Smile ) Robimy to wkładając np. głębokościomierz z suwmiarki.
[link widoczny dla zalogowanych]
Następnym krokiem jest ustawienie maksymalnego rozwarcia platynek (2) To właśnie w GMP powinno to nastąpić. Przerwa powinna wynosić 0,3-0,4mm. Jeżeli rozwarcie nie mieści się w tej granicy luzujemy śrubkę oznaczoną na zdjęciu 1. Przesuwając podstawkę w górę zmniejszamy przerwę natomiast w dół zwiększamy.
[link widoczny dla zalogowanych]
Przerwę sprawdzamy szczeliniomierzem.
[link widoczny dla zalogowanych]
Kolejno jeśli ustawiliśmy przerwę sprawdzamy czy tłok nadal jest w GMP. Jeżeli tak jest, wkładamy głębokościomierz i odczytujemy wynik. U mnie 67,6mm.
[link widoczny dla zalogowanych]
Dodajemy do tego pomiaru 3mm dlatego że rozwarcie styków w silniku z tematu powinno nastąpić 3mm przed GMP.
[link widoczny dla zalogowanych]
Kręcimy kołem magnesowym w lewo o jakieś pół obrotu, można mniej ale to w niczym nie przeszkadza i wkładamy głębokościomierz suwmiarki. Kręcimy teraz kołem magnesowym w prawo i obserwując platynki czekamy aż tłok dotknie głębokościomierza. Jeżeli dotknie w tym miejscu platynki powinny się rozerwać (3mm przed GMP). Jeżeli rozwarły się wcześniej musimy opóźnić zapłon kręcąc podstawą iskrownika w prawo lub przyspieszyć kręcąc w lewo jeśli rozwarcie jeszcze nie nastąpiło.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Luzując 3 śrubki możemy ustawić iskrownika wyżej wspomnianą.
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat Odpowiedz do tematu

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo

 

Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group :: Theme zoneCopper designed by yassineb.
Regulamin